A szexuális vonzerő jóval bonyolultabb dolog, mint azt általában gondolnánk. Nyilván minden kultúrának és korszaknak megvan a maga leginkább vonzónak gondolt típusa (nyugaton ez manapság a kidolgozott, nem elhízott, minél hibátlanabb test), ezek egyik jellemző megjelenési helye a reklám.
Éppen ezért próbál meg ezen a felületen változtatni az előítéleteken Jes Baker blogger és Liora K fotós, készítettek egy kamu hirdetési sorozatot a jelenleg elfogadott standardok szerint vonzónak tartott férfival és „nem szépnek” tartott nővel.
A Lustworthy (némi szabad fordításban: Vágykeltő) névre keresztelt ál-parfümkampány kirobbanó siker lett, és amikor megkérdezték az olvasókat, milyen egyéb típusokat látnának szívesen hasonló sorozatban, sokan javasolták a közvélekedésben nem vonzónak tartott férfiakat.
„A Lustworthy második sorozatával Liora és én azzal a közvélekedéssel szállunk szembe, mely szerint egy nagydarab, kövér férfi pusztán a kinézete miatt nem lehet szexi. Arra tanítottak minket, hogy a legjobb esetben is toleráljuk a testét, a szexuális vonzereje viszont nulla. Ez nem is állhatna távolabb az igazságtól, és a fene egye meg, valakinek ezt már ki kell mondania” – indokolt Jes Baker.
Mint fogalmaz, az a közvélekedés, hogy egy nő csak a pénzért és a hatalomért lehet egy kevésbé vonzó férfival. A sorozat ugyanakkor azt sugallja, hogy a rendhagyó párok őszinte vágyat érezhetnek egymás iránt, függetlenül olyan tényezőktől, mint a pénz vagy a befolyás – és hogy ha több ilyen párt látnánk a médiában és a reklámokban, az megváltoztathatná a társadalmi előítéleteket.
Végül is ez a sorozat célja is: párbeszédet provokálni arról, kinek mi és miért számít szexinek.
(via)